Pemilihan UMNO Bahagian Nibong Tebal 2013, Biduk berlalu kiambang bertaut.



1.Alhamdulillah Semalam berlangsungnya permilihan Agung UMNO peringkat  Bahagian Nibong Tebal, Pemilihan kali ini melibatkan  357 perwakilan dari bahagian Nibong Tebal. Pemilihan ini juga berlangsung  denga lancar dan baik sekali, Yang Penting sekali pemilihan kali ini berlangsung dalam suasana kekeluargaan yang harmoni dalam keluarga besar UMNO Nibong Tebal.

2.Yang Paling Menarik sekali #PBR mengucapkan ribuan terima kasih kepada rakan-rakan Komunikasi Maya Pulau PInang yang memberi peluang dan ruang utk #PBR menimba sedikit pengalaman mengenai pemilihan UMNO kali ini. Melalui Proses Pemilihan UMNO ini, #PBR lihat demokrasi hidup subur dalam permilihan ini  apabila perwakilan sendiri diberi ruang untuk memilih sendiri pucuk pimpinan yang akar umbi  mahukan. 

3.Untuk pemilihan Ketua Bahagian Nibong Tebal dilihat sedikit kontroversi apabila Datuk Zainal Abidin Osman dicabar  Bekas Ketua bahagian  lama, Datuk Abdul Rashid Abdullah yang turut menawarkan diri untuk bertanding jawatan itu. Tetapi disaat akhir , Datuk Rashid mengesahkan penarikkan diri beliau demi kebaikkan UMNO Nibong Tebal dan Parti UMNO. #PBR Lihat penarikkan Datuk Rashid lebih kepada menolak kepentingan diri dari kepentingan UMNO khursusnya bagi bahagian Nibong Tebal.





4.Sekalung Penghargaan & Jutaan Terima Kasih kepada YB Dato Mahmud Zakaria, Mantan Timbalan Ketua UMNO Bahagian Nibong Tebal kerana memberi laluan kepada muka baru golongan muda untuk memperkuatkan & menerajui kepimpinan UMNO Bahagian Nibong Tebal.




5. KEPUTUSAN PERINGKAT BAHAGIAN NIBONG TEBAL.


KETUA BAHAGIAN UMNO NIBONG TEBAL

Dato Zainal


Tiada Pertandingan berlaku


TIMBALAN KETUA UMNO BAHAGIAN NIBONG TEBAL


 

Sdr Shaffie Kassim (190 undi ) Menewaskan  VS Sdr, Mohd Foad (146 undi)


NAIB KETUA UMNO BAHAGIAN NIBONG TEBAL



Sdr. Haji Rashidi B. Zinol (225 Undi) menewaskan Sdr. Cikgu Suhaimi (114 Undi) & Penghulu Sam (5 Undi)

Perwakilan sudahpun bersuara. Tahniah pada semua yang menjalankan tangungjawab masing-masing. kepada yang pemimipin yang dipilih oleh perwakilan nasihat #PBR kemenangan anda bukan kemenangan mutlak dan pada pada yang tewas, kalahnya anda bukan kalah kesemuanya.

bersama-sama kita tingkatkat prestasi kurangkan kontroversi







KEPUTUSAN-KEPUTUSAN LAIN

NIBONG TEBAL

JAWATAN NAIB PRESIDEN

NO.CALON DAN BIL.UNDI

01 268 (Zahid hamidi)

02 150 (Hishammudin)

03 283 (Shafie afdal)

04 52 (Isa samad)

05 170 (Mukhriz mahathir)

06 94 (Ali Rustam)

BIL PENGUNDI : 356

UNDI ROSAK : 17


KEPUTUSAN Ahli Majlis Tertinggi (NIBONG TEBAL)

01 SHAHIDAN KASSIM 295
02 SHAMSUL ANUAR 235
03 AZIZ JAMALUDIN 17
04 ISMAIL SABRI 290
05 RAJA NONG CHIK 72
06 ANNUAR MUSA 116
07 ZAHIDI 28
08 TAWFIQ BAKAR 220
09 MISRI BARHAM 7
10 ROSNAH RASHID 281
12 MUSA SHEIKH FADZIR 268
13 AHMAD SHABERY CHEEK 374
14 AB AZIZ KAPRAWI 21
15 ABDUL AZEEZ RAHIM 291
16 MUSTAFA MOHAMED 291
17 SOHAIMI SHAHADAN 58
18 IDRIS JUSOH 268
19 MAHZDIR KHALID 73
20 RAZALI IBRAHIM 270
21 MOHD PUAD ZARKASHI 261
22 HALIMAH MOHAMED SADIQUE 61
23 YUSOFF ISHAK 4
24 MOHD ARIFF ABDUL AZIZ 7
25 JAMALUDIN DATO JARJIS 256
26 MOKTAR BIN RADIN 268
27 AB WAHAB IBRAHIM 5
28 ZAWAWI BIN OTHMAN 9
29 RAJA ROPIAAH 17
30 ROSNI ZAHARI 22
31 JAMIL KHIR 293
32 ABD RAHMAN DAHLAN 253
33 ABD LATIF BIN AHMAD 20
34 RAZALI BIN HUSAIN 6
35 NORRAESAH MOHAMAD 251
36 AZALINA OTHMAN 94
37 SITI ZAHARAH SULAIMAN
38 MD ALWI CHE MAD 240
39 AZMAN SHAH 58
40 MOHAMAD BIN HJ HASAN 76
41 TAJUDIN ABDUL RAHMAN 57
42 MAZNAH ABD HAMID 74
43 HAMIDAH OSMAN 19
44 HASAN BIN MALEK 250
46 ABD ZARIN MOHD YASIN 4
47 MOHAMAD SATIM BIN DIMAN 31
48 AHMAD KAMAL ARIFFIN BIN MOHAMMED 8
49 IDRIS BIN HARON 284
50 MOHD ZAIN BIN HJ ISMAIL 6
51 WAN MOHAMMAD KHAIR-IL ANUAR 25
52 NUR JAZLAN MOHAMED 221
53 NASIR BIN SAFAR 3
54 AZLAN BIN MAN 251
55 ZUBIR BIN HARUN 7
56 AHMAD TAJUDDIN SULAIMAN 11
57 MOHSIN BIN YUSOFF 13
58 SAIFUDDIN BIN ABDULLAH 247
59 ISHAK ISMAIL 16
60 TUN FAISAL ISMAIL 212
61 A RAHIM BIN TAMBY CHIK 31
62 AHMAD BIN JAAFAR 6
63 REEZAL MERICAN 283
64 SAPIN@SAIRIN BIN KARANO 5

UNDI SAH 307
UNDI ROSAK 50

UNDI RAGU 0

sumber-paritbuntarrebels

Posted in |

8 comments:

  1. Anonymous Says:

    Satu gandingan mantap antara Dato'Zainal dan Sdr Shafie Kassim Serta Hj CD. Rapatkan kembali Barisan .Gandakan usaha Rampas kembali P047 Insya Allah .Kepada Sdr Mohd Fuad Bin Hj Mat Isa Muhasabah diri,Ubah perilaku jangan selalu tingalkan kawan-kawan lama.Jaga Orang Melayu yang rata-ratanya Ahli UMNO.Jangan Jaga Kalam Bangla sorang je. yang sdr perlukan ialah Undi Melayu bukan UNDI BANGLA.Buat Penghulu Sham Anda juga perlu berubah Jangan selalu tabur Fitnah kata aku hang,seolah-olah Penghulu Sham je yang baik dalam N.Tebal.

  2. Anonymous Says:

    Tok non perlu berubah. Tiru macam tok kadir bekas MP kulim/bandar bharu boleh singgah makan laksa sorang-sorang di gerai tepi jalan saja lepas tu belanja makan semua yang ada. Tok non terlalu ikut protokol nampak kurang mesra mesti kena ada mie sepet ikut.Mie tu dapatlah dapat singit dua lepas ikut tok non sampai nak beli susu anak pun tak ada.

  3. Anonymous Says:

    MI SEPET KAN KUAT BERJUDI,DAPAT DUIT RM 100 BERJUDI RM 200 CAMNA NAK CUKUP? UTANG ORANG PANDAI BAYAR TAK TAU..CAM HARAM PUNYA K/P CAWANGAN DESA JAWI. PATULA RAMAI ANAK MUDA LARI MASUK PKR NGAN PAS SERTA DAP HARAP TUT JE LA YANG TAK CUKUP 5SEN DOK COVER DIA.

  4. Cicit Jebat Says:

    Tahniah kpd yg menang...1 transformasi yg berjaya..diharapkan gandingan baru ini dpt mendominasikan kembali Barisan Nasional di daerah NIBONG TEBAL....in sha allah pada PRU14 BARISAN NASIONAL dpt merampas kembali daerah Nibong Tebal dari Pakatan Rakyat...harap sgt gandingan yg dipilih melaksanakn tugas dgn baik bkn setakat gebang deraih... x perlu nak mengaibkan org lain wahai si POLAN...diri sendiri tuh dah TERBAEK sgt ka...?Baek Tok Non ka Piee ka Haji CD ka Puad dan Penghulu Sam ka depa suma manusia...x salah dari buat silap...En polan yg dok aibkan sedara Puad dan Penghulu Sam tu MULIA sgt ka???ckp tu jgn ibarat ludah ke langit ketepop jatuh kemuka sendiri En polan...kita hamba Allah...yg baek semuanya dtg darinya...kita bknnya dgn senang2 nak judge org lain...harap bukak sikit minda dan akal En polan yaaa...buat 3 gandingan mantap utk rakyat Nibong Tebal.. saya harap sgt utk PRU14 Nibong Tebal dpt dirampas kembali...jujur dan ikhlas kerana Allah Taala itu penting... demi rakyat Malaysia dan rakyat Nibong Tebal...TAKBIR!!!!

  5. Anonymous Says:

    I do not even know how I ended up right here, but I assumed this submit was once good.
    I don't understand who you might be but certainly
    you are going to a famous blogger when you aren't already.

    Cheers!

    my site: Las Vegas Microwave Service

  6. IBU HAYATI Says:

    Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















    Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

  7. IBU PUSPITA Says:

    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

  8. Dewi Aja Says:

    Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...