18 Fakta Menarik Di Nibong Tebal yang perlu anda tahu.. @dzainalabidin


Renungilah kata-kata Dato Zainal Abidin Osman, yang menjadi calon BN P047 Parlimen Nibong Tebal Dalam PRU13 Baru-baru Ini namun tewas kepada calon PKR Dato Mansor Othman yang langsung tiada jasa kepada warga Nibong Tebal. 

Walaupun mengikut perkiraan Tok Non memperolehi lebih 70% undi orang Melayu, namun Tsunami kaum Cina yang agak besar bilangan pengundinya serta tak mengenang jasa terus melenyapkan harapan Tok Non memenangi kerusi tersebut. 

Pusat Daerah Mengundi Yang Mana peratusan Pengundi Melayunya Melebihi 70%, semua Saluran Mencatatkan Kemenangan Yang Cukup Selesa. Namun Pabila Tiba Di PDM Yang Majority Kaum Cina Ditambah Pula Bilangan Pengundi Yang Ramai Di Dun JAWI, semua Ini Meranapkan Terus Kemenangan selesa Di Peti Undi Majority Melayu Tadi.

Kepada mereka yg lupa pada jasa beliau 
membantu rakyat Nibong Tebal, renung-renungkankan..
Semuga YB Dato Mansur pilihan anda akan dapat berkhidmat sama macam Datuk buat. Jasa Datuk tetap aku kenang, Kerana aku juga salah seorang daripada hamba Allah yg pernah Dato bantu...

Doa aku semuga
Dato sentiasa berjaya dalam setiap usaha Dato'.

اللَّهُـمّ...آَمِيّـٍـِـنْ... آَمِيّـٍـِـنْ... آَمِيّـٍـِـنْ... يَآرَبْ آلٌعَآلَمِيِن


18 Perkara dibawah adalah nukilan dari Tok Non sendiri.

1.jumlah pgundi 59470 org.44% melayu,39% cina dan 17% india

2.sy telah menghubungi 55 ribu org pgundi melalui sms sejak 3 tahun dulu. beri ucapan2 waktu2 keraian dan mereka hubungi sy utk selesaikan masaalah2.

3. seramai 36 ribu menerima brim1,2 dan bujang..sy gembira dpt berjumpa dan bersalam dgn tiap seorang drp mereka.ada hari yg bsalam dari dgn 4 ribu org drp pagi ke senja

4. seramai 25 ribu org pelajar bersekolah di 44 sekolah di nibong tebal.sy berpeluang bertemu dgn hmpir semua ibubapa dan waris yg datang menerima bantuan awal persekolahan.sy dpt berjumpa dgn guru2 bila melawat dan smpaikan sumbgn kpd semua sekolah

5. terdapat seramai 16 ribu warga emas,7 ribu melayu.6 ribu cina dan 3 ribu cina.setiap kali hari raya,gong xi fa chai dan deepavali sy bagi sumbangan wang tunai pd setiap seorang drp mereka.bukan wang kjaan,tapi hasil sumbgn derma dan wang sendiri utk ringan beban mereka.kenanganbsama mreka adalah sesuatu yg indah dan bermakna

6. setiap tahun terdapat 300 orang plajar cemerlang dpt 5a dlm upsr.200 org pmr dan 100 org plajar minima 6a dlm spm.sy bertuah dpt bjumpa setiap pelajar cemerlang ni dan smpaikan sumbangan wang tunai peribadi kpd mereka.sy doakan mreka akan terus bjaya dlm pelajaran dan kehidupan

7. sy dpt peruntukan khas utk baiki bumbung 2 ribu rumah dgn blnja 3 juta ringgit tmasuk rumah2 uzur di estet2 india

8. sy berkesempatan menziarahi dan smpaikan sumbgn ebih 1 ribu pesakit kronik dan uzur,melihat mereka terlantar sepi dan menahan kesakitan.gengaman tngn mreka dlm linangan air mata memberi satu keinsafan yg mendalam kpd sy.

9. sy bsyukur bsama2 dato.mahmud dan hj fuad dpt dana membina masjid,balai polis,jetty nelayan,sekolah agama,baiki flats,bina dewan,jalan2 kampung,dan lain2 kmudaham berjumlah 35 juta sejak tahun lepas

10. bbrpa projek yg di rancang.hospital baru 300 juta.kem tentera 400 juta,sekolah jk tamil 5 juta,pekan rabu,pej2 kjaan,stesyen bas dan teksi 50 juta,institut2 latihan bbrpa kementerian rm 150 juta,jmbtan tg berembang ke pekan nibong tebal 50 juta,kini akan terbantut.sy mohon oenduduk meminta ahli parlimen baru melalui kjaan dap melaksana sebahagian daripada projek2 di atas dlm 5 tahun akan datang utk faedah penduduk tempatan

11. dato mansor sudah 5 kali berpindah tempat bertanding pilihanraya dlm masa 14 tahun,drp balik pulau,seberang jaya,pulau betong, penanti dan nibong tebal.sy mohon pd beliau jangan lari kali ke enam di tahun 2017.klau dia niat nak pindah kwsn lagi sudah tentu dia tak akan khidmat kpd org nibong tebal spt tempat2 yg beliau berpindah sebelum ini

12. terdapat 700 nelayan di nibong tebal kebanyakkn kaum cina yg sy salanm dan beri sumbgn kjaan rm 200 setiap bulan kpd nereka sejak 4 tahun lepas.bila kira undi sy rasa tak smpai 10 orang pun undi bn

13. sy pohon dato mansor dapat teruskan semua sumbngn,bantuan,pertolongan,projek2 yg sy catitkan di atas kerana 30 ribu orang beri mandat tak sabar2 lagi nak dapat khidmat drp yb baru.jangan tutup ofis dan jangan tinggalkan nibong tebal.khidmat lah dengan baik kerna yb dato adakah yg terbaik dro calon2 yg bertanding.i wish u all the best.pls give ur best ti serve my beloved people of nibong tebal.tq

14. kpd penyokong2 pkr.dap dan pas harap bgtau ahli parlimen baru supaya buka cepat pusat khidmat sbb sy dah temui lebih 500 kes pgundi yg perlu pertolongan segera.kesian la pd mereka tak sabar2 nak jumpa ahli yang berhormat yg baru

15. sy ucapkan tkasih kpd 40 org kakitangan pejabat sy termasuk staff call centre yg telah menerima kunjungan lebih 7 ribu org rmai yg datang ke pusat khidmat saya sejak 5 tahun lepas.hmpir ksemua dpt sy bntu dlm bentuk surat sokongan,tindakan susulan dan bantuan wang peribadi berjumlah jutaan ringgit

16. kepada pyokong tegar pakatan yg asyik kata umno rasuah dan kroni.jgn pula kata jutaan wang sumbgn peribadi sy tu wang rasuah pula.kerna sy tak pernah pegang satu jwtn kjaan pun yg ada kuasa ekekutif utk tentukn sebarang projek.cuma sy bnasib baik dan bsyukur kerna dpt keuntungan lumayan selama 14 tahun sebagai ahli perniagaan sbgai pemaju hartanah, stesyen2 minyak dan peralatan hardware.hasil itu lah sy curahkan utk bantu mana yg memerlukan semana yg terdaya

17. tahun 2008 ke 2013 ahli parlimen nbg tebal yg menang telah tidak bkhidmat dan pejabat selalu tak di buka.kmudian beliau hilang terus.sy doakan ahli parlimen pkr yg baru ni tidak akan tiru yg lama dan mempedayakan org nibong tebal.atau adakah sebahgian besar orang nibong tebal tak kisah itu semua tak perlukan khidmat ahli parlimen.mungkin benar.tapi mreka perlu fikir juga ttg rmai yg masih perlukan bantuan dan pertolongan.

18. tkasih kpd semua jgn baca catitan sy ni.dgn nya boleh jadi panduan ttg apa bentuk khidmat yg boleh di beri oleh ahli parlime.klau rakyat nibong tebal perlukan apa2 khidmat sila beri nama dan msalah ke hp sy 0196609999 dan sy akan panjangkan nya utk tindakan dato mansor.itu saja yg saya mampu lakukan utk membantu rakyat di daerah kelahiran saya yg di kasihi.

Posted in |

11 comments:

  1. Anonymous Says:

    Salam 1 Malaysia...kesedihan diatas kekalahan BN di dun sungai bakap serta parlimen Ntebal masih lagi terasa,dan saya ingin mengucapkan tahniah kepada tok non dan mat poad kerana berkerja keras untuk memastikan kemenangan...saya tidak nafikan kemenangan calon PR di seb.perai selatan disebabkan oleh tsunami cina..tetapi tok non mesti ingat..didalam kita menyalahkan pengundi cina,kita mesti lihat didalam rumah kita sendiri,adakah pengikut setia kita benar2 setia kepada kita?atau mereka ini berdamping dengan kita hanya untuk agenda tertentu,apabila agenda mereka tergendala mulalah mereka cuba untuk merosakkan undi melayu,if sipolan bin sipolan cant get it,no one in this house will have it..cer tok non renungkan..postmortem hal ini..tok non harus bersedia ditikan dari belakang kerana musuh kita dimana mana..

  2. Anonymous Says:

    Salamullah ! Ybg Dato Zainal !
    Saya juga amat terasa atas kekalahan Dato pada PRU yang 13.Walaupun saya kini bersama Pakatan Pembangkang namun semua undi saya dan semua anak buah saya tetap pada BN. Tahukah Dato'Selain dari Tsunami Pengundi China ada beberapa Ahlijawatankuasa UMNO Bahagian dan juga Bekas tkm ( Dato'Rashid )telah membuat kempen secara senyap untuk menjatuhkan Dato dan Fuad di Parlimen dan DUN Sg Bakap.malah saya juga di hubungi secara terus oleh Sani Bakar serta Dato Rashid untuk berkempen jangan memberi undi kepada Dato Di Parlimen serta Fuad di DUN sg bakap.Jika inilah sikap dan sifat Ahli Jawatankuasa Umno seperti Cikgu Zul,Cikgu sham,Anuar Desa ,Dr Norsiah seperti gunting dalam lipatan maka Umno dan pemimpinya tidak akan kemana. Maaf dato Demi ALLAH inilah yang dilakukan oleh musuh dalam selimut kepada Dato. maaf untuk sekali ini. saya dah buat yg terbaik untuk kemenangan Dato walaupun saya di pihak PR tetapi kempen saya untuk Dato dan Fuad.

  3. pengundi Sg. Bakap Says:

    Salam Dato' Non,
    Saya sanggup balik dari negeri sebelah Penang utk berkempen kpd ahli keluarga terdekat supaya undi BN dan alhamdulillah Tok Non dan Foad dapat paling kurang 7 undi dari seisi keluarga saya. Saya mengaku sebelum ini saya undi PKR Parlimen dan DUN pada PRU-12 dulu masa tu mmg saya telan bulat-bulat tuduhan dan fitnah pembangkang ni. Alhamdulillah PRU-13 ni saya insaf dan kembali sokong BN atas jasa pimpinan UMNO bantu tingkatkan pendidikan dan ekonomi org Melayu.

    Sedikit ralat kerana pada kali ni Foad Mad Isa diletakkan bertanding DUN Sg. Bakap di mana naluri saya kuat menolak undi mengundi beliau kerana sikap saya yang nakkan anak tempatan walaupun saya sebenarnya tak ada masalah peribadi atau pandang rendah kemampuan beliau. Harap selepas ni DUN Sg. Bakap ditandingi oleh calon tempatan sepertimana YB Sg. Bakap Ust. Makhtar ini yng merupakan anak tempatan.

    Tentang undi cina mmg saya nampak semangat depa turun mengundi yang luar biasa, contoh di Daerah Mengundi SK Sg.Duri saya lihat org cina tua dan muda pakat-pakat turun undi di bandingkan dgn PRU-12 dimana saya yakin 99% mereka undi calon PKR atas slogan UBAH dan bencikan UMNO/BN.

    Bagi pi lah 10 kali PRU pun saya yakin org cina tak akan undi BN walaupun banyak berjasa kat depa. Harap lepas ni BN fokus tambah rumah untuk orang Melayu kawasan SPS dan Sg.Bakap supaya nanti orang Melayu akan jadi pengundi majoriti dan kawasan daerah ini jadi kasan majoriti undi totok Melayu yang kenang jasa kerajaan. Atau saya cadangkan kita buat persempadanan semula kawasan Parlimen Nibong Tebal dan DUN Sg.Bakap supaya majoriti totok Melayu.

  4. Anonymous Says:

    Salam 1 Malaysia..
    Saya berharap PRU 13 ini menjadi pengajaran bagi kita org melayu khususnya penduduk di Nibong Tebal.Telah banyak perubahan yang dilaksanakan bagi membangun kawasan ini namun masih tidak dihargai. Saya mohon pada Dato' agar terus berkhidmat di kawasan ini walaupun PRU 13 tidak memihak kepada Dato'. Utamakan bangsa melayu yang selama ini tidak pernah berputus asa menyokong Dato'. Saya kagum dengan jentera UMNO pada kali ini terutama golongan veteran yang bersungguh-sungguh menjalankan tanggungjawab. Walau apapun jasa Dato' tetap akan dikenang.

  5. Anonymous Says:

    Salam satu malaysia..
    Pertama tama sekali ingin memohon maaf sekiranya kenyataan saya ini membuatkan bangsa melayu nibong tebal akan tersinggung..apa yang saya lihat pada pru 13 yg lepas..bangsa melayu ni tidak kenang budi.itu lah yang saya dapat katakan,anda semua pasti bertanya kenapa..ni jawapannya.. segala kemudahan,segala kemahuan segala kinginan dituruti..terutama bagi penduduk taman puteri gunung(TPG),penduduk kampung tasek chempedak(KGTC),penduduk kampung sepulau segala peruntukan disalurkan..tapi inikah balasan mereka?hakkkktuiiiii..memalukan melayu..malu aku jadi melayu nibong tebal..melayu padang lalang lebih memalukan..mahukan bantuan..tok non ada en poad ada..tapi bila tiba mengundi..lain pulak dipangkah mereka..mujurlah peti undi untuk kampun padang lalang masih lagi dimenangi oleh UMNO..last sekali ucapan untuk TPG,KGTC dan KG Sepulau..hampa toksah dok minta bantuan bumbung ka,cop sain anak nk bantuan kerajaan ka apa2 saja bantuan dr kerajaan..pasai hampa bukan pilih kerajaan lani..p minta kat anwat brahim..dan bagi haramjadah putaq alam depan BN belakan PR..hampa bawak keta laju2 p hentam tembok dinding..org mcm hampa ni mampus lagi baguih dr hidop..burit ayam sungguh...

  6. Anonymous Says:

    saya dah jangka yang Dato akan kalah.Jika dalam PRU 13 dato mengatakan yang pengundi cina tidak menyebelahi dato apa alasan pula yang dato nak bagi semasa tewas dalam PRU ke 12 dulu. Seharusnya dato menenguk diri dato sendiri. Kesombongan dato bila bercakap dengan orang. Memang dato kaya raya tapi miskin budi perkerti. dato tidak lansung menghormati akan orang yang menegur dato. perkara ini pernah saya lalui. sesungguhnya saya sendiri berdoa agar dato tewas dan alhamdulilah ALLAH SWT mengmakbulkan doa saya.

  7. Anonymous Says:

    Buat anonymous 12.04 am !
    Sama ada Dato kalah atau menang ini bukan persoalan nya. Sifat Dato Sombong atau Ego juga bukan penyebabnya. Awak berdoa agar Dato kalah dan di makbulkan.persoalan disini apa yang awak dapat dan apa yang awak rasa?awak puas sekarang ini.?Tahniah untuk awak.Tahukah kalian penyebab utama kekalahan Dato dan Fuad md Isa bukan disebabkan oleh orang-orang melayu 100%.Tetapi Faktor Dendam kesumat bekas TKM Dato Rashid,Hj Zul ,Sani Bakaq dan separuh dari AJK UMNO bhg sendiri.Faktor Bakar Md Noor,Salwa Md Desa, Mi Sepek dan ramai lagi merupakan penyumbang terbesar apa yang BN P047 terpaksa lalui. Mereka inilah yang merupakan Gunting dalam lipatan yang harus di benteras terlebih dahulu.Tanya pada bekas pekerja Tok Non mengapa mereka tingalkan tok non dulu.Ruj Pak Ya Taib,Mail Ghazali atau Chop orang yg paling rapat ngan Tok Non juga sangup keluar dari kemelut Politik Kotor Bakar Md Noor,Salwa Md Desa dan konco-konco Dato Rashid Keparat ini. Tanya mereka bertiga ada mesej mereka terima agar jangan UNDI BN. Mesej ini dari Tok Rashid and the gang.atau tanya org 5 kongsi ada tak mesej dari Tok Rashid and the gang.....!

  8. pengundi sg. bakap Says:

    Salam adik²/abg² saya di N.Tebal,
    Janganlah dok bergaduh lepas ni, kita fokus saja PRU-14 hat nak mai. Saya sbg pengundi tak berparti di DUN Sg.Bakap & Parlimen NT nak ajak kita semua muhasabah dgn nasib org Melayu Penang. Kita dah dapat tengok bukti la ni yg menang jadi arang yang kalah jadi abu, yang menang pun tak dilantik jadi apa², yang dikalahkan pon adalah pemimpin yang banyak berbakti kepada penduduk parlimen N.Tebal.

    Apa kata kita lepas ni pakat² daftar anak² muda melayu jadi pengundi baru di sini bagi ramai & pastikan persempadanan semula PRU-14 menyebelahi org Melayu, kerusi DUN dan Parlimen Melayu bertambah di Penang????? X kisah la UMNO atau PAS yang menang nanti, janji Melayu dapat jadi pemimpin di Penang.

  9. Anonymous Says:

    Assalamualaikum.. apa ler yang dok bising2.. Tok Non kalah bukan pasal cina, buka pasal siapa tikam siapa. Tapi pasal rakyat Pulau Pinang tolak Barisan Nasional. Letak ler calon mana sekali pun. Kalu dah nama BN pasti akan kalah. REFOMASI

  10. Anonymous Says:

    Besaq sangat hang punya refomasi tu sampai sanggup berkiblatkan DAP dan berimamkan Lin Guan Eng.
    Awat tak tukaq nama hang ke Lim juga? Buat apa nak jadi Melayu lagi?
    Sekali sekala pi lah sua pungkoq hang kat Anu..war tu.Tapi wajah hang kena nampak jambu dan berperawakkan lembutlah. kalau muka penuh ketuat Anu..war pun tak lapaq kat hang

  11. IBU HAYATI Says:

    Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















    Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...