Pemuda UMNO Bidas Sifat @cmlimguaneng Yang Semakin 'Besar Kepala'.

Pemuda UMNO Pulau Pinang membidas sifat LGE yang semakin "besar kepala" kerana enggan menjawab persoalan2 yang ditimbulkan kepada LGE mengenai skandal skandal yang berlaku di Pulau Pinang. Jelas sekali LGE cuba menutup skandal nya dengan memutarbelitkan fakta dan menuduh pula pihak yang meminta penjelasan. 

Antara skandal yang masih tidak terjawab sehingga kini adalah Penipuan mengenai jumlah Rumah kos rendah dan sederhana rendah oleh LGE dan Zairil Khir Johari, Skandal Tapak rumah PPR Taman Manggis, Skandal Penjualan Tapak Masjid dan Tapak Sekolah Bayan Mutiara, Skandal penjualan Tanah Kampung Genting, Skandal Mak Mandin Hijau, Skandal Tanah Kg. Pokok Asam, Skandal Kampung Buah Pala, Skandal Perobohan tempat letak kereta "kancil",Skandal penjualan harta milik MPPP,Skandal pembangunan dilereng bukit dan lain-lain lagi.

Apabila LGE mendiamkan diri dan cuba metar belitkan setiap isu diatas, Rakyat mula tersedar bahawa LGE sebenarnya adalah penyangak Tanah di Pulau Pinang.Sifat mendiamkan diri PKR dan PAS pula membuktikan bahawa mereka hanya pelakon simpanan dalam wayang LGE. Terbaru apabila Skandal Taman Manggis yang mana pemilik rumah LGE dijalan Pinhorn adalah salah seorang pengarah didalam syarikat yang berjaya mendapatkan tender tanah tersebut. 
 
Pendedahan yang dibuat oleh pemuda BN negeri jelas menunjukkan bahawa LGE sememangnya seorang yang angkuh kerana enggan menjawab isu berkenaan.LGE nampaknya lebih mementingkan keuntungan Pemaju Swasta berbanding rakyat miskin Pulau Pinang apabila ingin menjual Tanah Taman Manggis dengan harga yang lebih mahal untuk Perumahan Rakyat kepada BN Negeri.

Sikap LGE yang selalu mengungkapkan perkataan "Tender Terbuka" tetapi pada hakikatnya hampir kesemua tender yang dikendalikan oleh CMI tidak memenuhi syarat dan prosedur tender terbuka sepertimana yang telah dibuktikan sebelum ini. Pemuda UMNO PP mencabar LGE melantik badan bebas seperti Lembaga Jurukur Bahan Malaysia untuk menilai samada LGE mematuhi keperluan Tender Terbuka. 
Jika LGE mendiamkan diri dalam isu ini maka terbuktilah bahawa dia telah mengkhianati rakyat Pulau Pinang dengan Penyalahgunaan Kuasa yang melibatkan unsur Pecah Amanah, Rasuah dan Penipuan.
 

Posted in |

5 comments:

  1. pemuda umno desa jawi Says:

    http://bloglistpolitik.blogspot.com/2012/09/panas-umno-bn-telah-jual-2055-ekar.html

    saman aje klge nganblog nie....fitnah memanjang.

    peluang terbaik umno.....

  2. Pemuda PKR Desa Jawi Says:

    Desa Jawi wujud Pemuda UMNO lagi ke ? hahahahahahahahaha.....arap sepek lingkup tok non

  3. Anonymous Says:

    Hangpa la bodoh... Harap berbangga dgn dap ngan kaki balas punggung je..

  4. Sepupu Tok mud Terkemut Says:

    Memang Penyokong DAP/Pr Bodo dari dulu.Aku dok Percaya yang Anwar sorang je tahu Menari.Rupa-Rupanya Dato Mahmud Ngan Dr Norsiah Idris pun sakan punya Rongeng tak kira punya seronok dapat menari dengan ADUN Sg Acheh....hahahahahahaha Pandai Sunguh Penyokong Ameno tak kira halal haram Bini orang ka Laki orang ka takpa janji dapat jadi Calon PRU 13....Bodo piang punya Yb Mahmud

  5. Bakal Calon la jugak Says:

    Antara Pra syarat sesiapa yang nak jadi Calon PRU 13 nanti.
    1 - Mesti Pandai Rongeng Macam Tok Mud Ngan Dr Norsiah
    2- Pandai Bodek ketua Bahagian.Kerja x siap xpa Macam Bakaq
    3- Pandai Ngadu Domba Cam Ax Smail
    lain-lain nanti aq bagi dari masa ke semasa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...