Ziarah Pemuda Prihatin Di Sungai Acheh

Sdr Saiful Rizal selaku Penyelaras Pemuda DUN Sungai Acheh menyampaikan sedikit sumbangan dari Pemuda Bahagian
Dari Kiri, Saiful, Shamsul (SUK PPUBNT), Nasir dan Sdr Md Zin (Bendahari PPUBNT)

As Salam. bertemu Kembali. Atas kesibukan rutin tugasan seharian, Admin memohon maaf kerana sudah seminggu tidak mengemaskini laman blog ini.

Baru-baru ini wakil PPUBNT telah menziarahi sebuah keluarga di Kampung Sungai Acheh. Mengikut maklumat, ketua keluarga itu Sdr Nasir mempunyai masalah kewangan disebabkan perniagaannya yang terpaksa ditutup. Beliau hanya menjadi pembantu kantin di sebuah sekolah di Nibong Tebal. Dengan pendapatan tak seberapa, beliau terpaksa menampung seluruh keluarga menjalani kehidupan seharian.

Atas dasar prihatin terhadap anak-anak Sdr Nasir yang ingin meneruskan persekolahan, PPUBNT mengambil insiatif membantu sedaya yang termampu bagi meringankan beban beliau. Walaupun Sdr Nasir merupakan orang kuat PKR di Pulau Pinang suatu masa dahulu, namun ini tidak sedikitpun membantutkan hasrat murni PPUBNT membantu keluarga beliau kerana yang penting anak-anaknya perlu bersekolah bagi menjadi anak bangsa yang berguna kepada agama dan negara. Ideologi politik diketepikan sama sekali dalam hal ini.

Posted in Labels: |

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...