Kerajaan DAP Pulau Pinang diminta menjelaskan tujuan sepucuk surat menyenaraikan kontraktor yang ada hubung kait dengan Umno Pulau Pinang


GEORGE TOWN - Kerajaan DAP Pulau Pinang diminta menjelaskan tujuan sepucuk surat menyenaraikan kontraktor yang ada hubung kait dengan Umno Pulau Pinang dan dihantar kepada semua ketua-ketua jabatan kerajaan negeri.
Shahbudin Yahaya (BN-Permatang Berangan) yang bersama-sama dengan sembilan Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) BN yang bertindak keluar dewan hari ini, berkata surat bertarikh 27 Oktober dari Pejabat Ketua Menteri itu telah ditanda tangani oleh setiausaha sulit kanannya.

"Sekiranya kerajaan negeri tidak menyenarai hitamkan kontraktor-kontraktor yang ada hubungan dengan Umno ini, mengapa senarai itu dihantar kepada semua ketua-ketua jabatan," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Beliau berkata untuk kerajaan negeri pimpinan DAP ini menunjukkan mereka betul-betul Cekap, Akauntabiliti dan Telus (CAT), mereka mesti memberikan projek kepada syarikat yang disenarai dalam surat.

Dalam surat itu, 46 syarikat kontraktor dikesan dan didakwa mempunyai hubung kait dengan Umno.

Sementara itu, Shahbudin berkata salah seorang penyokong demonstrasi mengoncang pintu pagar pada Selasa lalu itu adalah anggota PAS dan bukannya anggota Umno seperti yang dituduh oleh ADUN Seri Delima R.S.N Rayer.

Menurutnya, orang yang bernama Ariff Ibrahim yang mengaku dirinya sebagai anggota PAS telah mengoncang pintu pagar Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang ketika demonstrasi minggu lalu.

Beliau berkata Rayer telah mengelar orang yang mengoncang pintu pagar itu sebagai seekor monyet Umno tetapi rupa-rupanya itu adalah anggota PAS.

"Itu bukan monyet Umno, itu monyet PAS kerana Ariff telah mengaku kepada sebuah surat khabar tempatan baru-baru ini bahawa beliau adalah ahli dari parti PAS," katanya.

Sehubungan itu, beliau berharap Rayer dapat meminta maaf kepada semua anggota Umno kerana membuat tuduhan palsu.

Sumber : BERNAMA

Posted in Labels: |

1 comments:

  1. Anonymous Says:

    korg letak artikel ni jap gi
    puak PaRia cakap korg giler pojek plak...
    tak ke haru..?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...