Status pengambilan tanah Kg Genting , pembohongan kerajaan negeri terserlah!



Kenyataan media oleh Ketua UMNO Bahagian Balik Pulau mengenai status pengambilan tanah untuk pembinaan IPT di Kg Genting .. mana satu betul , peringkat kajian atau tanah itu sudah diambil menggunakan Seksyen 8 ?

Yang dipertikaikan ialah banyak lagi tanah kosong yang lain di Balik Pulau, mengapa sebahagian dari tanah penduduk di kampung genting yang menjadi mangsa? Begitu juga yang dipertikaikan seksyen 8 memperuntukkan tanah yang diambil untuk kegunaan awam, namun tujuan sebenar pengambilan tanah ini ialah untuk tujuan swasta.

Posted in Labels: |

5 comments:

  1. kob Says:

    hangpa jgn duk sembang pompang la..
    tolong jwb satu saja soklan aku..
    siapakah penyebab utama yg menyebabkan tanah milik melayu di pulau tinggal 1% sahaja??

  2. tanah melayu Says:

    mai saye tolomg jawab....en kob.

    UMNO

  3. Anonymous Says:

    pun bukan...yg sebenar pasai ramai melayu macam hampa laa....yg dok sembang pongpang tuuu
    dah tau pemimpin tu tak betul...dok penting diri , lawan laaa, hampa pulak jadi pemimpin buat bg betul...kan selamat.
    ni merajuk p parti lain,last melayu dok jadi cam tu jugak.harap pkr pun hampehhhhh...kawan... jadilah melayu yg ada jati diri dan berani buat perubahan dari dalam.
    tak payah marah nyamuk bakar kelambu pulak,
    yg penting melayu kena berubah,jgn dok politik sgt,banyak lg benda lain kena fikir,klu dah ekonomi teruk...harta yg ada semua tergadai.tak payah dok salah org sj.

  4. AKJ Says:

    Tanah di melayu semakin sedikit adalah disebabkan KEBODOHAN melayu itu sendiri. Tanah warisan keluarga dijual kepada cina untuk buat projek pembangunan. Sebab? Kerana nak bahagi harta pusaka di antara anak-anak. Kerja pun tak seberapa, bila lagi nak merasa duit berpuluh-ribu? Gadailah tanah!!

    Nasib baik kerajaan BN melalui pemimpin UMNO bijak. Tanah yang dibeli cina, diambil kembali melalui akta tanah dan dibuat projek-projek awam.

    Dengan cara ini, pembangunan pesat Pulau Pinang sehinggakan menjadikannya negeri ke-2 terkaya di Malaysia(yang juga hasil usaha kerajaan BN) dapat dikawal agar tempiasnya tidak menyisihkan kedudukan orang Melayu.

    Walaubagaimanapun, orang Melayu sendiri perlu berhenti menyalahkan sesama sendiri dan perlu mula melihat ke dalam cermin. Tanyalah diri sendiri, apakah sumbangan kita, adik-beradik kita, mak-ayah kita dalam mengekalkan pendudukan orang Melayu di Pulau Pinang.

    Adakah kita sebagai ibu dan ayah mendidik anak-anak kita semoga berjaya dan mampu memiliki hartanah yang bernilai jutaan ringgit di Pulau Pinang? Kenapa cina mampu? Sistem pendidikan kita juga adalah sama.

  5. Anonymous Says:

    salam mana kob dgn tanah melayu tuuu

    ni nak tanya,lu olang ada baca kaa tarak....

    sudah berpa banyak tanah lu olang beli.....tahu ka berapa harga.

    kat kaw.sg acheh sj...1 ekar tanah bendang dah mencecah 80k...ada faham kaaa...

    berapa org anak muda melayu yg berjaya dgn pertanian bendang tuuuu

    kalau ada otak tlg guna sikit,tanya depa yg jual tanah tu pasai apa?
    kalau tuan tanah nak jual...hg boleh buat apa...ada duit beli laaaa berapa ramai puak melayu pas dan keadila beli tanah melayu.

    yg aku tahu puak keadilan dan pas banyak jadi broker jual tanah kat cina.....tak caya p tanya belah sg acheh.....

    lu fikirlah sama bro....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...