Video Terbaru Pemimpin Kafir Harbi Pembangkang Terus Persenda Ayat Al-Quran




GUA MUSANG, 1 Nov.- ADUN Simpang Pulai Perak, Chan Ming Kai sekali lagi mencemarkan kesucian agama Islam bila membaca dan menafsirkan ayat suci Al Quran dalam kempen pilihan raya kecil DUN Galas.

Chan Ming Kai bertindak demikian dalam satu c...eramah di Padang Taman Terah, Gua Musang, dan paling menyedihkan ahli-ahli PAS terangguk-angguk puas hati mendengar ayat suci Al Quran digunakan oleh orang kafir harbi laknatullah untuk tujuan politik.

Dalam program tersebut, hadir sama adalah pemimpin-pemimpin Pas namun mereka tidak menegur langsung perbuatan yang dilakukan oleh Chan Ming Kai.

Posted in Labels: |

7 comments:

  1. Anonymous Says:

    Isu lama dah... dah ada penjelasan.. cuba cari dlm al-quran mana2 ayat yg mengatakan org kafir x boleh baca al-quran? kalu nak kata dia pegang al-quran pun dia ni bukan pegang al-quran pun.. nak kata persenda? korang tau ker teks ucapan yg dia baca tu mempersendakan Al-Quran ke tak? mana tau teks ucapan tu disediakan oleh org islam sendiri utk dibaca oleh mat kapir tu baca.. mana tau dapat diberi hidayah oleh Allah lepas dia baca..
    kadang2 sebab perbezaan politik, kita suka nak mencari kesalahan org lain yg salah pada mata kita yg jahil ini. sedangkan tiada larangan pun dlm islam ttg perkara ini.
    Cuba buka sirah Nabi tentang Saidina Omar yg membaca Al-Quran yg di rampas dari adiknya yg mana ketika itu Omar belum lagi memeluk Islam. Apa-apahal elokler kita muhasabah diri. saya tegur bukan saya bermakna saya org pas. Tok nenek saya keluarga semua umno. Cuma terlihat ada kepincangan disini. Elok kita bukak semula kitab2 tafsir dari ulama2 yg lebih alim dari kita utk rujukan.
    Wallahua'llam

  2. Anonymous Says:

    @Anonymous Says: November 1, 2010 4:59 PM

    Gunakan Ayat quran untuk menghina orang islam yang lain ideologi politiknya? hmm, akhir zaman. mcm2 jadi. Ulamak sesat, semua orang jilat. tu masalahnya. Malangnya, kita masih membuta dan terus lena, untuk biarkan perasaan curiga kita pada mereka(kafir) hilang begitu sahaja.

    Umat islam di dalam dilema, Palestine/afganistan/iraq/chenya/Pattani/Singapore, semuanya habis di rosakkan dari dalam dan luar oleh kafir dengan senang lenang akibat kebebalan umat islam itu sendiri.

    Kita mudah cair, apabila para kafir menggunakan ayat2 quran/menjadikan Rasulullah s.w.t sebagaikan idola etc etc etc, dan kita semua sorak gembira, padahal dalam masa yang sama mereka kafir itu ada agenda muslihat mereka tersendiri. Tidak salah untuk kita mempunyai perasaan curiga, kerana ia dapat memberikan kita kepastian pada akhirnya.

    Keadaaa/tujuan/sebab dapat membezakan keiklasan para kafir untuk terhadap islam.


    tidak kira apa pun berlaku, jangan la sekali - kali kecurigaan kalian(umat islam) pada kafir itu hilang dengan ditiup angin.

  3. mae Says:

    Sudah cukup amaran dalam Quran kepada orang Islam tentang perangai orang kafir dan munafik. Orang kafir tu berkata 'ya' bila depan kita, tapi bila diantara mereka maka dia akan berkata 'tidak'. Selagi kafir tu belum menerima hidayah (masuk islam), orang Islam mesti menerima nasihat Allah supaya berhati-hati dengan orang kafir.

  4. Anonymous Says:

    balik2 hidayah ..pergila mabuk ..kalau ada hidayah tu dah ramai dah masuk Islam ...sekarang ni istilah kafirun dah tukar dah jd mushrikun macam rasuah gak dah tukar sedekah...orang PAS ni masih mamai lagi gamaknya...

  5. Anonymous Says:

    Macam kita tau jer teks ucapan mamat kapir tu.. cuba post sini kita baca sama2 apa yg dia kata tu.. nak kata dia persendakan pun susah gak sbb tak tau apa yg di katanya... orang sekarang suka menyebarkan berita dan cerita tanpa fakta dan bukti. ini menjadikan catatan tersebut tidak kukuh. masih boleh di pertikaikan..

  6. Anonymous Says:

    quote(alik2 hidayah ..pergila mabuk ..kalau ada hidayah tu dah ramai dah masuk Islam)
    tak baik mempersendakan pemberian hidayah Allah nak bg.. kita tak tau. itu semua urusan Allah. Mmg sudah ramai kafir yg masuk Islam. Tak tau ker? peratusan rakyat amerika yg convert pd islam semakin meningkat. boleh cek internet. cuma kat negara kita jer yg semakin ramai Islam yg murtad.

  7. Anonymous Says:

    bodo.. dok kata teks ucapan la apa la.. last2 dia bgi salam kn.. pikir sendri la.. dasar penyokong taksub..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...